26.11.09

ΑΓΑΠΗ. Τίποτα άλλο…

Στη ζωή μου, πάντα ακούω τι "λέει" το στομάχι μου… Και αυτό δεν με έχει προδώσει ποτέ…

Πολλές φορές είτε δεν μπορώ να ακολουθήσω αυτά που λέει, γιατί αφορούν άλλους και απλά συμμετέχω στο «μαρτύριο» του πόνου και της δυσπεψίας, είτε από αντίδραση κάνω άλλο από αυτό που έχει πει από την πρώτη στιγμή η αντίδραση του φίλου μου του Στομάχου!

Έχω έναν θείο, τον Αντώνη, που πραγματικά τον εκτιμώ και τον αγαπώ, αν και για τους περισσότερους (ακόμα και για τους πολύ κοντινούς του ανθρώπους) είναι ιδιόρρυθμος και…μοναχικά περίεργος.

Τον εκτιμώ για απλά πράγματα τα οποία έκανε από τότε που ήμουν μικρός. Το πιο απλό από όλα ήταν ότι, από τότε (ήμουν και δεν ήμουν 8 χρονών), μου μιλούσε με την ίδια σοβαρότητα που μου μιλάει ακόμα και σήμερα. Ποτέ δεν με «υποτίμησε» ως μικρό ή ως αδαή ακόμα, λόγω ηλικίας και μειωμένων γνώσεων ή μόρφωσης.

Προσπαθούσε πάντα να μου εξηγήσει πράγματα για τις συμπεριφορές των ανθρώπων, για μεταφυσικά φαινόμενα και προσέγγιζε τον Θεό και την «ύπαρξη» αυτού, τόσο ρεαλιστικά και άμεσα, όπως κανείς άλλος δεν μπορούσε.

Αγαπούσε και αγαπάει τους ανθρώπους με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο και ποτέ δεν ενόχλησε κανέναν ασχέτως αν όλοι του γυρνούσαν την πλάτη, όταν ξεκινούσε να μιλάει…

Το πιο σοφό θα έλεγα από αυτά που μου έχει πει, είναι , ότι «Στη ζωή, το ένστικτο προηγείται της λογικής, γι’ αυτό να θυμάσαι πάντα», μου έλεγε, «ότι αυτό που θα νιώσεις την πρώτη στιγμή της επαφής με κάποιον, είναι αυτό που πραγματικά είναι ο άλλος και όχι αυτό που οι συνθήκες ή η πορεία κάποιων γεγονότων, τον εμφανίζουν αλλιώς, αργότερα στα μάτια σου».
Και μέχρι σήμερα επαληθεύεται κάθε μέρα…

Κάτι άλλο σημαντικό που μου είχε πει, ήταν «να μάθεις να διαβάζεις τα μάτια των ανθρώπων». «Του άντρα θα τα διαβάζεις μία φόρα και της γυναίκας δύο…» Κι όντως έτσι είναι… κι έτσι κάνω…

Και κάτι ακόμα... «Μάθε να αγαπάς», μου έλεγε. «Απλά μην ξεχνάς ότι αυτό δεν μαθαίνεται από κανέναν άλλο, παρά μόνο από την οικογένεια σου... Εσύ, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανοίξεις τα "αμπάρια" της καρδιάς σου και μην ανησυχείς... Εκεί χωράνε όλα...»

Μεγάλωσα σε μια οικογένεια με πολύ αγάπη. Τόσο ελληνική…που φτάνει στα όρια αμερικάνικης σειράς…
Μάθαμε όλα να τα κάνουμε μαζί. Να γελάμε μαζί, να κλαίμε μαζί, να διασκεδάζουμε και να μεγαλώνουμε έτσι. Μια οικογένεια με τόση ευαισθησία που μοιάζει βλακεία. Η πιο ευαίσθητη από όλους, η μάνα μου, μου λέει ακόμα και σήμερα, «γίνε σκληρός, αλλιώς θα σε πατάνε όλοι». Κάτι ξέρει… Αλλά σκληρός δεν γίνεσαι… Γεννιέσαι μαμά. Κι επειδή τα δικά της "αμπάρια της καρδιάς", φαίνεται ότι ξεχείλιζαν, αυτό που μου φυτεύτηκε και μπολιάστηκε μέσα μου, από την κοιλιά της, είναι, μία λέξη, ένα συναίσθημα, μία έκφραση που δεν χωράει, ίχνος "σκληράδας" και λίγοι γνωρίζουν σήμερα, αλλά κάποιος "μαλάκας", προσπάθησε να διδάξει 1976 χρόνια πριν…στα 33 του και μέχρι σήμερα ελάχιστοι έχουν αντιληφθεί τη δύναμη και την αξία της. ΑΓΑΠΗ. Τίποτα άλλο…

Πατέρα μου, σε ευχαριστώ που είμαι καρπός σου…

Υ.Γ.: Να μην διστάζετε να λέτε σ’αγαπώ σε αυτούς που αγαπάτε και να μην ξεχνάτε να τους το δείχνετε με κάθε τρόπο. Όσο είναι καιρός, όσο είστε μαζί, όσο οι "άνεμοι του μίσους, του φθόνου και της κακίας" δεν σας παίρνουν αμπάριζα…

Σας αγαπώ...

8 σχόλια:

X. είπε...

Σ'ευχαριστώ κι εγώ για όσα διαβάζω εδώ... Και για να μην ξεχνιόμαστε... Σ'αγαπώ.

dimitra είπε...

Μεγάλωσα σε μια οικόγενεια τόσο Ελληνική...

Στη ζωή, το ένστικτο προηγείται της λογικής... πόσο αλήθεια είναι αυτό, πόσο αυτό με/μας έχει προστατέψει στην ζωή.

πολύ όμορφο!

clauss είπε...

Δεν μ' αγαπώ! θέλω να με αλλάξω... θέλω να αλλάξω τα πάντα πάνω μου, την φυσιολογία μου , τον χαρακτήρα μου , τα λάθη μου ! Τα λάθη μου? γιατί ? αυτός είμαι , ζώ σε μία κοινωνία που δεν την διάλεξα , έτυχε , δεν μου αρέσει σε πολλά , όμως είναι αυτή ! και εγώ είμαι ΕΓΩ! Μπήκα μέσα της, με άλλαξε , την άλλαξα ? μπααα! Ζώ με τους τρόπους της και εγώ , βγάζω το προφίλ που θέλει εκείνη και όχι εγώ, προσπαθώ να κρατήσω τον χαρακτήρα μου , μάταια πολλές φορές ...

Για να σ' αγαπώ πρεπει να μ' αγαπώ, να με βρώ μέσα στο χάος , και να με δεχθώ , να με σκέφτομαι , να με μαθαίνω απο τα λάθη μου , και να με χαιδεύω , όπως οι γονείς μου όταν ήμουν μωρό, να με ηρεμώ, και να με ακούω, να με βοηθώ ...

Για να σ' αγαπώ πρέπει να δεχθώ πρώτα τα λάθη σου , όπως τα λάθη μου, να σε συγχωρώ , όπως με συγχωρώ, να σε βοηθώ χωρίς τιμοκατάλογο, και να σε νοιάζομαι όποτε με χρειάζεσαι .

Για να σ'αγαπώ πρέπει να περνάμε καλά στα παγκάκια , να μου ζητάς 1 δραχμή και να στη δίνω, να μοιραζόμαστε σκέψεις , λάθη, χαρές , λύπες , όσα μπορούμε...

Αυτό θα κάνω!

Μπράβο θεωριτικέ πολύ όμορφο κείμενο!

Ανώνυμος είπε...

Poly omorfo kai glyko...na 'sai panta etsi kai na xairesai thn agaph poy kanei th zwh omorfh Theoritike...mou ftiaxes th mera...

Ανώνυμος είπε...

Poly wraio Theoritike...m'aresei!

Ανώνυμος είπε...

η ουσία και η δύναμη της ζωής- η αγάπη!

με συγκίνησες...

hello kitty είπε...

πολύ καλό το άρθρο σου, αν και λίγο μελό... ουφ μας βάρυνες λιγάκι!
Συμφωνώ πως η αγάπη είναι ό,τι σημαντικότερο στη ζωή μας. Χωρίς αγάπη, προσωπικά δεν μπορώ ούτε να αναπνεύσω!
Έχω ευτυχώς την τιμή-τύχη να αγαπηθώ πολύ στη ζωή μου μέχρι στιγμής, από την οικογένειά μου, από φίλους και σύντροφο, αλλά είναι πολύ λυπηρό και σκληρό να βλέπεις κοντινούς σου ανθρώπους που δεν δέχτηκαν αγάπη ποτέ. Που μεγάλωσαν σε ένα σπίτι γεμάτο 'πρέπει' και 'τι θα πει ο κόσμος', χωρίς να τους νοιάζουν τα αληθινά συναισθήματα. Σκληρά πρόσωπα της κοινωνίας που δημιούργησαν παιδιά-τέρατα...anyway, μπορώ να το αναλύσω ώρες αλλά δεν θέλω να γίνω κουραστική. Γι'αυτό λοιπόν επιλέγω να δίνω όση αγάπη έχω δεχτεί και πολύ περισσότερη στα παιδιά μου και σε όσους πραγματικά το αξίζουν, γιατί οι υπόλοιποι απλά δεν θα το εκτιμήσουν ποτέ!
Όταν αγαπάμε τον εαυτό μας, είμαστε ικανοί να δώσουμε όση αγάπη μπορούμε στους άλλους, ειλικρινή και χωρίς όρους.
Επίσης, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως μετά από οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή, κακό ή πικρό, πάντα η αγάπη μένει σαν επίλογος μιας τρυφερής ανάμνησης, όσο κι αν έχουμε πονέσει.
Αυτό είναι και το μοτο μου στη ζωή. ΠΑΝΤΑ Η ΑΓΑΠΗ ΜΕΝΕΙ...

Ανώνυμος είπε...

yperoxos.zilevw aytin pou akouse to prwto s'agapw apo sena. Tin axia tou.....